آپارات اولین سرویس اشتراک ویدیو در ایران توانست بعد از ۶ سال فعالیت به میانگین روزانه ۷.۵ میلیون بازدید ویدیو برسد. این میزان بازدید در یک روز برابر با ۴۵ میلیون دقیقه تماشای ویدیو و معادل ۸۵ سال تماشای ویدیو توسط یک نفر است.

این درحالی است که آپارات در سال ۲۰۱۱ با میانگین روزانه ۶۰ هزار بازدید ویدیو کار خود را کرد. این سرویس اشتراک ویدیو در سال‌ ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به میانگین روزانه ۲.۲ میلیون و ۴.۴۷ میلیون بازدید ویدیو دست یافته بود. حال در آستانه‌ی نهمین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی آپارات از مرز میانگین روزانه ۷.۵ میلیون بازدید در روز گذشته است.

آپارات از مرز 7.5 میلیون نمایش ویدئو در روز گذشت !

آپارات از مرز 7.5 میلیون نمایش ویدئو در روز گذشت !

میانگین بازدید آپارات در سال ۲۰۱۴ که خدمات نسل سوم تلفن همراه (3G) در ایران سراسری شد و نسل چهارم موبایل (4G) در کشور راه افتاد نسبت به سال ۲۰۱۳ رشد ۳ برابر داشته است. در حالی که امسال میانگین بازدید روزانه این سرویس دهنده نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۰.۷ برابر، نسبت به سال ۲۰۱۴ بیش از ۳ برابر و نسبت به سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰ برابر شده است.

این رشد بازدید در حالی است که سرعت و قیمت اینترنت در کشور کم‌کم به سمت مناسب شدن برای بازدید ویدیو می‌رود و تا‌کنون برای بیشتر کاربران ایرانی بازدید ویدیو از اینترنت به صرفه نبوده است.

البته دبیر شورای عالی فضای مجازی، هدف از افتتاح شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت دسترسی کاربران ایرانی را افزایش استفاده از خدمات ویدیو در میان کاربران ایرانی دانست.

۱۰ شهر پرترافیک

آپارات نام ۱۰ شهر پر ترافیک از نظر بازدید ویدیوهای آپارات را به شرح زیر منتشر کرده است:

  1. تهران
  2. همدان
  3. اهواز
  4. اصفهان
  5. مشهد
  6. تبریز
  7. شیراز
  8. اراک
  9. ارومیه
  10. کرج

۱۰ شبکه پرترافیک

هر چند آپارات در شهرهای پربازدید و پر ترافیک خود به رتبه‌‌ی شهرها اشاره‌ای نکرده است اما در میان شبکه‌های پر بازدید اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه به رتبه‌ی بازدید اپراتورها دقیقاً اشاره کرده که در زیر به آن اشاره می‌کند.

  • ۱- ایرانسل
  • ۲- مخابرات ایران
  • ۳- همراه اول
  • ۴- شاتل
  • ۵- آسیاتک
  • ۶- پارس آنلاین
  • ۷- رایتل
  • ۸- های‌وب
  • ۹- مبین‌نت
  • ۱۰- مبنا

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *