no-img
بخش خبری تیم رز

اهمیت پوشش کارکنان خدمات مجالس عروسی - بخش خبری تیم رز


بخش خبری تیم رز
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

ZIP
اهمیت پوشش کارکنان خدمات مجالس عروسی
zip
فروردین 22, 1396

اهمیت پوشش کارکنان خدمات مجالس عروسی


پوشش کارکنان خدمات مجالس عروسی

تعیین نوع پوشش و لباس فرم خاص برای کارکنان بخش خدمات باعث ایجاد هماهنگی و سریع تر پیش رفتن کارها در خدمات مجالس عروسی میشود. اینکه کلیه کارکنان تالار های عروسی از کارکنان خدمات گرفته تا پرسنل اداری تالار ها و نیز کارکنان آشپزخانه، سبب میگردد تا کارکنان به راحتی از دور یکدیگر را شناسایی و هماهنگی های لازم جهت انجام کارها را به راحتی انجام دهند همچنین در زمانیکه محیط بسیار شلوغ است نیز استفاده از لباس فرم مخصوص کارکنان سبب شناسایی راحت آنان از میان جمع میهمانان و دیگر افراد میشود و ارتباط آنان با یکدیگر راحت تر میگردد. از سوی دیگر نیز میهمانان در صورت داشتن درخواستی از کارکنان به راحتی میتوانند آنان را شناسایی و نیاز خود را رفع کنند.

حال در اینجا میخواهیم درخصوص ویژگی های لباس های فرم کارکنان خدمات مجالس عروسی صحبت کنیم:

1. طرح و رنگ مناسب
رنگ پارچه ای که برای لباس فرم پرسنل خدمات سالن های خدمات مجالس عروسی انتخاب میشود باید خاص و منحصربفرد باشد. رنگ های آبی، سبز و رنگ های پررنگ و جیغ برای لباس فرم کارکنان خدمات مناسب نیست چرا که این رنگها بخصوص رنگ سبز کارکنان بیمارستان ها را بیاد افراد می آورد و حس خوبی را در میهمانان ایجاد نمیکند. بنابراین بهتر است از پارچه های با رنگ های روشن بویژه رنگ سفید برای لباس فرم کارکنان انتخاب شود. پارچه های با رنگ روشن در صورت کثیفی و لکه شدن براحتی قابل دیده شدن است و این امر سبب میگردد کارکنان درصورت مشاهده کثیفی روی لباس سریعا” لباسشان را تعویض کرده و نسبت به شستشوی لباس اقدام کنند.
2. مرتب و تمیز بودن لباس فرم
همانطور که در مطلب قبلی گفته شد لباس فرم کارکنان خدمات مجالس عروسی بایستی از میان رنگ های روشن بویژه رنگ سفید انتخاب شود تا در هنگام کثیف شدن، وجود کثیفی و لکه رو آن به وضوح قابل مشاهده باشد. رعایت نظافت شخصی و تمیزی لباس فرم کارکنان امری بسیار مهم بخصوص در زمان حضور پیدا کردن در جمع میهمانان مراسم عروسی است. کارکنان خدمات مجالس عروسی باید توجه بسیاری به پاکیزگی و مرتب بودن لباس خود داشته باشند و این امر نیز باید از سوی مدیریت تحت نظارت قرار گیرد چرا که وجود کثیفی یا کهنه بودن لباس کارکنان خدمات مجالس عروسی وجهه مجموعه تشریفات مجالس عروسی را زیر سوال خواهد برد.
3. درج یک علامت(نشانه) روی لباس فرم
امروزه در اکثر لباس های فرم خدمات مجالس عروسی از رنگ های روشن بویژه رنگ سفید بسیار استفاده میشود اما از آنجایی که در جمعه میهمانان مراسم بسیار دیده میشود که آنان نیز لباس های سفید برتن کرده باشند بنابراین تمایزی از جهت پوشش بین کارکنان خدمات مجالس عروسی و میهمانان ایجاد نمیشود بدین منظور برای ایجاد تمایز و شناسایی راحت کارکنان از میهمانان میتوان از یک نشانه استفاده کرد. این نشانه میتواند علامت اختصاری مجموعه خدمات مجالس عروسی مربوطه باشد که روی لباس درج میشود یا میتوان از نواری تیره رنگ در قسمت آستین ها یا یقه لباس فرم استفاده کرد. برخی تالارها و خدمات مجالس عروسی نیز بدین منظور از اتیکت بر روی پیراهن کارکنان خود استفاده میکنند.
4. متناسب بودن لباس فرم با اندام کارکنان
هنگامیکه مدیریت سالن برگزاری مراسم عروسی تصمیم به انتخاب پارچه و دوخت لباس فرم برای کارکنان خود میگیرد باید هنگام طراحی و برش پارچه کارکنان حضور داشته باشند تا اندازه گیری های لازم برای تک تک کارکنان انجام گرفته تا لباس فرم متناسب با سایز و اندام هریک از آنان اندازه گیری و دوخته شود چراکه لباس فرم گشاد یا وار رفته بر تن کارکنان علاوه بر بی نشم و شلخته جلوه دادن فرد از نظم و انضباط کاری مجموعه خدمات مجالس عروسی میکاهد



دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *